F0Ll0W L@ T3m0YO..(O_o)

02/05/2011~hari terakhir beliau


PUAN SALMAH BNTI OTHMAN

hari ni merupakan hari terakhir beliau bersama kami geng2 pra-u 2 bedong..beliau akan menyambung khidmatnya di SMK Merbok..yang paling terkesan dlm hati geng kami la..klas 2A3...sebab dia ajar kami pngajian am..sifat keibuan dia memang buat kmi rsa selesa bila bersembang atau meluahkan ketidakpuashatian kami terhadap apa2 masalah.."tiada lagi dentuman bunyi tumit tapak kasut"..disaat dia memberi ucapan sebegini, aq trus mengalirkan air mata,,aq rasa aq xakan lagi jmpa guru sebaik beliau..dan aq merasakn yang aq tidak akn lagi brjumpa dengan guru yg teramat memahami prasaan pelajar..
sepanjang aq bergelar pelajar..aq mengaku ni la guru yg btul2 aq merasakan sifat keibuan dia terhadap kami..sentiasa membela nasib pelajar..menegakkan keadilan trhadap plajar pra-u..cara pembelajarannya juga amat brkesan..smua orang tahu pgajian am adlah subjek wjib lulus dlm stpm..kehadiran dia dlm mngajar kmi memg sdikit sebanyak tlah menaikkan semangat aq utk lulus dengan cmerlang dlm subjek PA ni..
hubungan ckgu salmah dgn kami...aq ckap adakah ampa akn caya???tak pernah lg aq jmpa ckgu yg sggup bertenggek dgn kami kat tepi parit tnpa menghiraukan umpatan guru2 lain..tak penah lg aq jmpa ckgu yg saling brtolak ansur dengn keputusan plajar..tp statement ni aq crita brdasarkn pengalaman aq..lau ckgu ampa dh mcm 2 go ahead la..tp yg sdihnya ada lg guru2 yg tidak puas hati dgn dia..& oleh sbb tu la dia mngambil kputusan utk berpindah.
hri ni..sebilangan peljar & guru tlah mengiringi beliau ke sekolh bru...kmi trpaksa merelakannya..mybe dia tenang di tmpat baru..trima ksih juga..halalkan ilmu & makan minum kmi..dan ni kata2 terakhir dia semasa pelok aq---|
"belajar rajin2,,bktikan pada smua yg kita bleh buat,buktikan pada org yg mengata kat kita yg kita boleh,,pa2 hal,,pa2 masalah contact saya,wlaupun saya dh xdak kat bedong, tapi saya msih lg boleh dihubungi & masih boleh dengar masalah..jangan tension & jangan terlalu stress..ok"
terima kasih cikgu,,jasamu dikenang

disaat ini,,aq msih lagi  menangis ketika menaip,,

2 comments:

cheNtakU pAdaMu said...

bt0i cter unk...aq pn sdey sgt bla dy ckp dlm ucpn dy...bla nk k0ir s0ra kmi pn sebak...mang syez aq xprnh jmpa cg yg bertenggek kt tpi parit ngn ank2 murid dy....slalunya cg2 nih belagak,,tmbh2 yg dh da pngkat bsr...tp cg salmah xmcm 2...dy ckit pn xhirau mata2 cg2 laen yg memandang dy tme dy duk skali ngn te ary 2 msa hari karnival kawad kaki k0lah bed0ng.....

Tem0yo said...

tau xpa....pdahal terang2an kita nmpk ckgu2 duk mengata kt dia sbb duk dgn kita...bhong la kan lau dia xnmpk...tp dia buat xtau ja..relationship dgn kta lbh pnting dri mata2 yg xpuas hati memndang.....rndu gila kt dia