F0Ll0W L@ T3m0YO..(O_o)

---> DIALOG MANUSIA,,MALAIKAT,,SYAITAN <---

Manusia   =   Eh, dah subuh dah? 
Malaikat   =   bangunlah wahai anak Adam, tunaikan  solat subuh mu .... 
Syaitan      =   Alahhhhhh, kejaplah,  ngantuk ini....awal lagi nie?.zzzzzzzz 


Manusia   =   Nak makan,  laparlah ?? 
Malaikat  =  Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan  Bismillah... . 
Syaitan      =  Ahh, tak payahla... dah lapar ini !!  mmm..sedapnyaaaa? .. 

Manusia   =   Hari ni nak pakai apa ye? 
Malaikat   =   Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat.. 
Syaitan      =  Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak  kampung!!! 

Manusia   =   Alamak, dah lewat! 
Malaikat   =   Bersegeralah  wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat... 
Syaitan      =  Ahhh?awal  lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah? 

Manusia   =   Azan sudah  kedengaran.. .. 
Malaikat   =   Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan  kewajipan 
Syaitan      =   Baru pukul berapa... rilex lah..awal lagi  nieii?. 

Manusia   =   Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa... 
Malaikat   =  Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat  dan mengetahui ! 
Syaitan     =   Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok  nie.. 

Manusia   =   Saudaraku sedang melakukan dosa 
Malaikat   =   Wahai anak  Adam, cegahla ia. . 
Syaitan     =    Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi  kain orang, lantaklahh? .. 

Manusia   =   Elok kalau aku sampaikan nasihat ini  kepada orang lain 
Malaikat   =   Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama  kamu.. 
Syaitan     =   Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa  susah2... pandai2lah? 

Manusia   =   aku telah berdosa.. 
Malaikat   =  Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun..  . 
Syaitan     =   Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun  muda hanya sekali....rugila. .. .... (kalau sempatla) 

Manusia   =   Kalau  pergi, mesti seronok! 
Malaikat  =   Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke  jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ....

Syaitan     =  Jangan bimbang, tiada sesiapa yang  tahu...Jomlahhh? 

Manusia   =   Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi  nieee?. 
Malaikat  =   Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan  di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan    =   Hey anak  Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan                           diakhirat  (jangan mimpilah!) untukmu.... 

Manusia  = kena share artikel nie...!!
Malaikat = Wahai anak Adam, sebarkanlah kebaikan untuk kesedaran mereka yang lain....
Syaitan   =  ala,,abaikan ja artikel nie..biar la orang lain baca sendiri..-,-"

2 comments:

Alex Irfani said...

kunjungan hangat.. kunjung balik ya. jangan lupa follownya.. :D

mina said...

ish...nauzubillah..
smoga dilindungi dr godaan syaitan