F0Ll0W L@ T3m0YO..(O_o)

about.....................LELAKI / MEN / BOY ?????????

أسلام عليكم ورحمة ألله وبركاته


SUNDAY MORNING TEMOYO NAK TALK2 PASAI 

LELAKI

apa yg specialnya psai lelaki ??  yela kalau orang lelaki of course la diorang akan puji diri sendiri kan....

but what about girlss... ??? any suggestion about this guy ???

tanya orang perempuan belum tentu 1001 alasan tu cukup untuk kan...


betul kaa lelaki mcm ayat kat atas tu ?? kalau betul pon tu hanya sementara ja kan...
yess i know..........

then baca plak quote nie ok....

Gf : awk nak tak jadi suami saya?
Bf : kalau kita ada jodoh, apa salahnya. 
Lelaki ini tak serius, baik tinggalkan je. Lelaki yang serius akan jawab macam ni = 
"Mestilah saya nak. Tapi sebelum tu sy kena cari pekerjaan yg tetap, kumpul duit dulu, beli rumah, beli kereta. Dah ada semua tu, nanti sy terus masuk meminang"

ok ladies ??? jgn percaya sangat dengan laki...even korang dah cinta mati sekalipun..jangan pernah bagi kepercayaan sepenuh hati kat lelaki tersebut selagi dia belum yang SAH di sisi kita......


CARILAA LELAKI YANG PEGANG KATA2 INI

Wanita Itu BUKAN seperti BUNGA, yang wanginya bisa dicium setiap kumbang.
Tetapi WANITA itu seperti EMAS berharga dan MAHAL.
Disimpan di tempat yang tertutup agar tak dicuri orang, walau jatuh ke dalam lumpur dia tetap berharga dan tak berkurang sedikit pun nilainya..

WAHHH.....romantik kot dapat lelaki yang pegang kata2 mcm nie kan...

akhir kata..pegang laa ayat2 USTAZ AZHAR HAJI IDRUS

1. Solat fardhu cukup 5 waktu.2. Ada kerja gaji RM800-1500 ke atas, boleh bayar rumah sewa,boleh beli beras, boleh isi minyak, boleh antar ke tempat keje. Nafkah zahir boleh bagi, bukan nafkah batin je tau.3. Ada kenderaan: moto kapcai dah cantek. honda EX5 orait sangat la tu dengan 2 helmet. Basikal pun boleh, tapi penat kayuh kalau dari Bangsar ke KLIA. Sebaik-baiknya kereta, sebab nanti nak bawa isteri yang mengandung ke klinik setiap bulan.4. Lulus ujian fardhu ‘ain sekolah rendah. Maknanya boleh mandi wajib dengan baik dan boleh ajar isteri mandi wajib dengan betul,apatah lagi mandi-mandi yang lain.5. Boleh baca al-Quran dan boleh mengajar al-Quran walaupun setakat “Alif Ba’ Ta’” sampai Surah “Iqra’ Bismirabbikallazi Khalaq.”6. Jenis lurus, baik & hati baik, tak menipu. Tadelah sampai menipu kata nak pergi Mydin tapi pergi mengorat jiran taman sebelah.7. Dia paham kamu, kamu paham dia. Paham jiwo gitu. Serasi bersama. Berbeza tapi boleh masuk.8. Gedik joget-joget pun depan bini dan anak-anak je. Depan orang lain sopan santun gitu.9. Jenis tak cemburu buta sangat. Cemburu macam ni ok, “Ehemm..ramainya kawan laki kat opis.. Jangan sampai lupa abangtaw..”10. Belajar takat PMR je pun takpe, janji cara dia fikir tu matang dari yang belajar PhD.11. Kalau dia jenis diam tak delah sampai orang kata tak bergaul dengan manusia lain. Kalau dia banyak bercakap pun tadelah sampai dia mengata-ngata orang lain.12. Malas juga ke masjid, tapi dia pergi gak dalam sehari tu 2 kali sekurang-kurangnya Maghrib danIsyak.13. Walaupun tak kerap ke kuliah agama, tapi bila tengok Youtube Ustaz Azhar Idrus ngajar tu sampai terlupa nak tengok bola. Jika da kuliah di masjid muka dialah ada di antara orang-orang kampung.14. Boleh susah senang bersama. Kalau isteri nangis, dia tolong riba isteri dan tenangkan. Kalau isteri sakit, dia tolong jaga dari malam sampai pagi.15. Jenis senyum sokmo.16. Tak tengok sangat awek cuns, duk tengok bini dia je walaupn bini dia tak cuns (Tak cun tak pe, boleh tutup lampu)

OK ITU SAHAJA...SEKADAR PERINGATAN UNTUK SEMUA OK....

 ♥ ♥ ♥

9 comments:

lurun namzar said...

xpegi semayang masjid xper, asalkn cukup 5waktu.
xslalu solat brjemaah bleh la, asalkn solat jumaat xtinggal. :)

Tem0yo said...

hihi..ok kan mcm 2.....ok la dri xsmbhyg lgsg... ^_^

Asningtiyas Nasdja Putri said...

betul2,kita jangan penuh percaya dengan lelaki,

Tem0yo said...

yaa btol3....melainkn dia dh sah disisi kita bru leh prcaya 100%...huhuhu

Aida Omar said...

betul2.. lelaki dan perempuan sama naik sekarang.. susah nak pilih yang boleh bawa sehidup semati nie.. suka dengan ayat ustaz Azhar tu.. syarat dan ciri2nya tak la terlalu perfect janji buat ea.. maybe dari buat sikit2 lama2 full :)

Tem0yo said...

cik aida...^_^ ya btol3....buat ssuatu bnda 2 ckit2 lama2 dia dh trbiasa dn mybe full slps 2.... :)

Nor Amira said...

peganglah kata2
USTAZ AZHAR HAJI IDRUS!!! :)

Tem0yo said...

yeahhh.... love much ustaz azhar haji idrus

Harry said...

Hi, Nice post! Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

Thanks!

Harry
harry.roger10@gmail.com