F0Ll0W L@ T3m0YO..(O_o)

excident langgar lari - 24 JUN 2013

assalamualaikum........
setelah sekian lama aku menghilang baru hari ni terasa macam nak luah perasaan...wuuuuu choiii gituu....
untuk pengetahuan aku baru ja habis exam 18 jun 2013 hari tu & secara rasminya tamatlah semester 2 aku dengan selamat...sekarang aku tengah mematahkan kaki aku merap kat rumah jaa...

nak dijadikan cerita ...22 jun 2013 dalam perjalanan nak balik kampung aku kat Baling,,kawan aku pon ikot balik sekali..choi la dia tu..haha..tengah seronok2 bercerita tetiba ada kereta belakang hentam kami time tengah jam teruk tuu...as ussual semua terdiam then ayah aku turun tengok kereta...tetiba kereta tu lari....wooo..bikin panas...ayah aku terus lari naik kereta then kejar kereta tu...masuk taman orang..bila dah nampak rupanya india tu still budak lagi yang drive...aku turun sempat tarik baju dia & kawan aku pulak  tak sempat tarik kunci kereta dia..tetiba dia pecut lari...

nasib mak aku sempat ambil nom plat kereta tuu..terus kami ke balai polis trafik..rupanya kereta tu tak ada roadtax..sarjan kat situ bagi alamat rumah..& nak dijadikan cerita aku dengan kawan aku tak jadi ikut ayah & mak aku pi Baling semata2 nak cari rumah tu..dugaan gila nak cari rumah tu pun..terlampau banyak rumah kat taman tu...sekali jumpa tunggu lampu hijau dari ayah aku jaa..

11.40 malam ayah aku bawa pkcik man dengan pkcik mat pi rumah tu..aku dengan kawan aku naik motor tunjuk rumah..tanpa diduga kami disambut baik pulak dengan mak budak tu..masuk bincang segala rupanya budak tu baru berhenti belajar seminggu yang lepas sebab nak sara family,...ayah dia baru masuk lokap kes dadah...dekat jam 1 gak la nak settle & akhirnya kata sepakat keluar dari mulut ayah aku...tapi time tu aku tak dibenarkan dekat depa sebab jenis aku yang x tahan sabar....hehe...

moral dari cerita ni.........................
1) kalau dah tau tak ada lesen tu bawa la sorang yang ada lesen kat sebelah...
2) dahtau bersalah janganla langgar lari..dah dikira kes jenayah dah tu
3) nak lagi selamat pi la ambil lesen sebelum nak bawa kenderaan sendiri..then kasi hidupla roadtax tu noh..kurang2nya orang yang kena langgar tu dapat insurans sikit... (choiii)

sekian ^___^

2 comments:

tenku butang said...

Haiiiii..Cakkk!!
done follow sini no. 1004
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

http://tengkubutang.blogspot.com/

dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

senyumSOYA said...

huhuhu.. ending dia cmna?

kesian gak kat dak tu kan.
=)